Sunday 2 December 2012

Aku nak tulis jugak!


suka ke tak suka ke aku nak tulis jugak. aku tak kesah kalau post ni BAKAL membosankan hidupmu. hahaha

serius aku cakap, aku rasa cam nak nangis bila aku created gambar kat atas tu. may be bagi orang lain, suma tu tak penting coz orang lain tak rasa apa yang aku rasa. lagipun, you DON'T know me , lah. bila aku ingat balik apa yang jadi pada tahun-tahun yang lepas, aku sedar yang aku bukan kawan yang baik apatah lagi kawan yang perfect. and aku bertuah dapat kenal kengkawan aku yang dapat terima aku seadanya. bila dah lama bersama, rasa cam family pulak. kekadang ada jugak masa kitorang gaduh, ada jugak masa ketawa, and ade jugak masa kitorang menangis. tapi tu semua sedikit sebanyak menguatkan bond antara kitorang as classmates. bila ada masalah( especially yang paling SPECIAL dengan cikgu,) tak sorang pun berundur ke belakang, maksud aku, tinggalkan , sebaliknya kitorang selalu bersama.let the problems flow and gone.

and sekarang ni , 2012 dah near the end. untuk tahun-tahun lepas, aku suka bila Disember datang sebab cuti sekolah. tapi Disember tahun ni lain . ye la, aku still happy sebab disember adalah musim cuti sekolah and aku dapat spend time dengan family, tapi bila ingatkan balik yang aku bakal "bercuti panjang" before dapat result bulan 3 2013, rasa sedih pulak nak berpisah dengan kengkawan. nak buat macam mana, masa tetap berjalan. lepas aku tulis post yang panjang ntah pape ni, masa tetap berjalan. takkan berenti. apepun, hidup mesti diteruskan. next year, aku akan jumpa dengan memacam orang lagi. idup masih panjang. 

kehidupan zaman sekolah menengah mungkin kenangan paling indah seumur hidup. orang yang cakap. aku tak cakap. just wait and see lah kalau apa yang orang cakap tu betul ke tak.

E N D.

No comments:

Post a Comment